fikade

Idag var jag ledig så jag var duktig och styrde upp en liten träff på stan med öbo tjejerna. Vi bor i samma stad numera men det kan man aldrig tro så sällan vi ses. Gick runt på stan, fick snabbt panik av alla människor som trängdes och varmt som fan var det också.  Fick i oss lite mat sen satt vi och fikade. Det var ett bra tag sen må jag säga, då jag satt ner och fika utan att det var någon form av möte eller liknande. Nee, nu ljög jag. Det första jag gjorde då jag träffade tjejerna var att beställa en latte macchiato, the Gee-way ( 2-go). När det var dags för fika, så hade jag redan fått i mig min dos så jag var bara god sällskap. Det var jätte trevligt att träffa tjejerna (vi blev 2 till). Måste erkänna att det kände oerhört bra att vi hade riktiga konversationer om människor och mogna konversationer. Känns skönt att inte sitta där och la-la om killar, jag träffar han och jag gjorde det med honom. VI kvinnor har faktiskt mer att prata om än killar/relationer och våra liv kretsar inte alltid kring er.

Speaking of killar och relationer, jag var rätt så distraherad av paret som satt vid oss. Tjejer var upprörd och killen försökte lämna caféet. Det visade sig att killen försökte göra slut med tjejen, snarare gjorde slut med tjejen men hon vägrade att godta det. Det hela slutade med att han slog näven på bordet (bokstavligen) och gick sin väg. Tjejer ringde sin vän och sa: shit, jag blev just dumpad, vad sägs som fika och prata om killar och relationer. Ha ha ha nu var jag dum, det sa hon inte direkt, jag lider med henne, tråkigt att det inte höll mellan dem. Vet inte varför jag bryr mig om dem så jag byter ämne nu.

Innan jag for till stan så la jag in tvätt i maskinen. Det visade sig att jag glömde tycka på ON-knappen så jag fick gör om det på nytt. Undertider sysselsatte jag mig med min nya hobby. Just fan, glömde att berätta vad min nya hobby/sysselsättning är, jag lovar att ta det i nästa inlägg med lite bilder.

So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0