rosa, rosa so pinky pinky

Jag gillar variation i mitt liv. Det är därför jag med jämna mellanrum möblerar mitt rum/lägenhet eller ändrar temat i rummet. Just nu vill jag byta temat i min blogg. Första veckan fick jag huvudvärk av alla blogg koder så jag tänkte vara lat och ta ett tema som är färdigt. Jag har surfat in på många sidor och allt jag ser är rosa?! Alla bloggar har någonting rosa.
was up with that? Varför är vissa människor så besatta av färgen rosa? Är man mer av en flicka eller är man en prinsessa? Barbie? TELL ME! Jag tycker rosa är sött men jag har aldrig ägt ett plagg som har varit rosa. Röd/rosa läppglans har jag haft men fattar inte varför fjortisar har ljus, ljus rosa läppstift på sig. Det ser för tacky ut. Ser ut som täcktstift. Jag har alltid gillat färgen babyblue men inte fan går jag med ljusblåa läppar för det?

Redan som barn blir vi kategoriserade i rosa och blått. Babykläder är unisex ( kanske inte klänningar/kjolarna) men allt annat är mer eller mindre unisex. Lik förbannat så är flickavdelningen i H&M som en rosa bomb. Mina barn kommer bära neutrala pastell färger typ som ljus gul, grönt osv, men jag har en känsla att min blivande far till mina ofödda barn kommer klä dem i hip hop kläder, pojke som flicka ha ha. En fördel med dessa färger är att man ser vilket kön barnet är i tidigt ålder. Jag menar, hur många gånger har ni inte sett ett nyfött barn men ser ut som ett frågetecken för att du inte vet vilket kön det är. Du säger: ohhh vilken söt pojke, mamman svarar snabbt: tack kära du ( det är en FLICKA EN FLIIIICCCCCKKKKKA).

Nu ska jag fortsätta leta rosafria bloggteman.
ps. vet någon hur jag ändrar min rubrik färg från rosa till svart??
Synes..



Världen roliga video som passar utmärkt till inlägget. Jag och min vän Maya kunde den här låten utan till.
Blir alltid glad när jag hör den :)


Kommentarer
Postat av: Ebbaluring

Kom över på en kopp kaffe så kan jag visa.. :)

2010-04-11 @ 10:37:54
URL: http://ebbaluring.wordpress.com
Postat av: Shama

Fin blogg= )

2010-04-12 @ 15:42:53
URL: http://shamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0