tjejer, skaka mera..

en sak som jag har gått runt och tänkt på är hur vi människor hälsar på varandra. I mitt land pussar man 3 gånger på varannan kind ( typ 7-9 gången om en släkting man inte sett på hundra år hälsar på en).  Tjejer tenderar även att pussa varandra på kinden då de träffas eller kramas i alla fall. Jag vet inte om jag är ensam om det, men det kan vara lite jobbigt det där kramandet. Killar skakar hand ( på olika vis). Låt oss göra en enkel slutsats. Tjejer kramas och killar skakar hand. Fast jag önskar att vi tjejer kunde skaka hand oftare utan att det sker missförstånd.

exempelvis. Du går ut med ett gäng tjejkompisar och du lär känna några nya vänner till dina vänner. Under kvällen har ni haft några drinkar och tycks komma varandra nära under kvällen. Nästa gång du träffat den personen så blir det bara en pinsam ögonblick eftersom du inte vet hur du ska hälsa på henne.
 Dina alternativ är:
1. Sträcka fram handen?
2. Du kramar henne?
3. En puss på kinden??

Väljer du alternativ 1 kan du verka ”oförskämd” eftersom ni umgicks sist ni var ute. Försöker du krama henne kanske hon sträcker fram handen och det blir bara fel . Om du är snabb med en puss på kinden, ja, det kan ju gå helt fel om det går fort. Är det därför inte enklare om vi tjejer också kunde börja hälsa med en hand skakning? Jag menar, vad kan gå fel med en hand skake?? It is safe och det kan inte ske något missförstånd. 

Har ni vart med om att det blir fel då man ska hälsa på varandra andra gången man ses??



Vad tycker ni?



 ELLER






Kommentarer
Postat av: Daniel

Kramar e bäst



Här i finland e det helgerån att kramas... kanske högst ev skaka hand... stelt folk



Och här säger folk jag älskar dej (minä rakastan sua) kanske nåra ggr i sitt liv.. och då menar de det på allvar till livets sjuk... kul me olika kulrurer!:)

2010-04-10 @ 00:27:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0