min efterblivna tatuering

Ni som har en tatuering vet att det kliar som satan efter man gjort den.
Varken tatt nr 1 eller 2 kliade på mig. Senaste tatt jag gjorde var i somras och NU början den mona-lisan att klia som fan. Det har kliat i 3 dagar nu, jag smör in den regelbundet men det retar verkligen mig...

Första motivet jag gjorde var text längs ryggraden. Det står mitt namn på vårt språk som betyder skönhet. Syftet var att den skulle bli sisådär 5 cm och sitta på skulderbladet men grabbarna övertala mig att göra den ca 15 cm och mitt på ryggraden. Jag var as rädd, speciellt då jag har NÅLFOBI (:s). Min kusin var med mig som moralisk stöd, (moraliskt stöd in my ass, hon zoomade in mitt skräckslagna ansikte i mobil kameran som hon höll på spela in). Jag var as nojjig och tatt grabbarna tyckte det var jätte roligt, (tatt virgin liksom). Alla grabbarna samlades kring mig då jag skulle göra den, jag bad alla böner jag kunde på alla språk. Just då nålen skulle komma i kontakt med min hud, då slocknade hela rummet. PANIK?! Alla bara skrattar; oj, proppen gick visst. Jag såg det som ett tecken och var på väg att springa hem då de hejdade mig. De slutförde arbetet och de var inte så farligt som jag hade förväntat mig. =)

Det andra motivet jag har är på foten med stjärnor och den representerar mina nära & kära. SATAN i gatan vad den gjorde ont, jag höll på att gråta. Fick ingen varning om hur ont det skulle göra och glöm konsekvenserna efteråt. Jag haltade i 3 dagar, gick runt i flip flops i vått och torrt (tack och lov att det var sommar). Kunde inte jobba i baren med våra arbetsskor så jag fick ha moonboots på den ena foten och den skadade fick ha tunna tygskor utan strumpor, kallt var det. Den är egentligen inte klar, den skulle bli tjockare med skuggor. Det gjorde så ont att jag bad dem bara göra konturerna och jag ”fullföljer” den en annan dag då jag fått modet att fortsätta på den.

En sak jag funderat på är hur tatueringar har expanderat dem senaste åren. Om du inte har tatt är man nästan speciell numera. Trots det så associeras tatueringar fortfarande med kriminalitet, fängelse och gäng. Vi alla vill gärna tro att vi inte är fördomsfulla, men om vi alla skulle vara ärliga för en sekund så har vi trots allt fördomar om det. Exempelvis; du ser en man komma in i Ica med hela kroppen tatuerad förutom ansiktet och händerna, Inte fan är din första tanke att han är säkert någon finanschef på Swedbank? Ett annat exempel om du som chef inom service yrket ska anställa personal, väljer du då en person med synliga tatueringar eller den utan?
Vad är det som göra att tatueringar inte är lämpliga inom vissa rum och ramar? Är syftet att du ska uttrycka dig med färg/bild och förmedla ditt budskap men endast bakom stängda dörrar eller på din fritid?

Tatueringar har funnits i århundrade och syftet från då och nu har förändrats från religiöst/andlig betydelse till konst och livsstil. I Eritrea, där jag kommer ifrån är det vanligt att kvinnor tatuerar sig i religiöst syfte. De tatuerar då religiösa kors på pannan, armarna och runt halsen. Mina släktingar var jätte förvånade att se västerländska män med tatueringar.

Personligen älskar jag tatueringar och önskar/kommer att göra fler. (pssst har en ny planerad inom kort, men den förblir en hemlighet). Om jag kunde och vågade skulle jag göra som bilden nedan, men då skulle nog min andra halva lämna mig då han redan tycker jag har tillräckligt :s.
Ville göra en då vi var i Miami Inc, MEN DET FICK JAG INTE!

Ahhhh om bara min efterblivna tatuering kunde sluta klia …


(hot or not? i say HOOOOOT)


( ser ni hur svullen min fot redan är direkt efter dådet)

 
( miami inc, önska jag såg mr A, hunky)


(scratch scratch)


Tips: om ni gör en tatuering! gör inget som är tillfälligt trend; pamela anderson taggtråd, kinesisk tecken..
Gör något som representera dig igår, idag och imorgon.

                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0