Naglar naglar naglar..

.. Jag har en bekännelse ... *tar ett djupt andetag*
Hej jag heter Gee och jag är en Nagelbitare (Ni säger: HEJ GEE). Jag har alltid varit en nagelbitare och tro mig när jag säger att jag har provat det mesta, olika nagelband/ nagelförstärkelser, Stopp och väx, bit & svälj eller va fan det nu än heter, INGET har fungerat.

Senaste dagarna har jag använt helt vanligt nagellack och jag har inte bitit på naglarna (a nästan iallafall). Jag har en räddsla av att ha något mellan tänderna som syns när jag ler, därför är jag jätte besatt av tandtråd och tandpetare. Om jag har nagellack biter jag inte eftersom jag vill inte att nagellack ska fastna mellan tänderna.. ha ha ha sick? i know but it works. Nu ser man FAKTIST en liten vit kant (utväxt av nagel med andra ord). Låt säga att jag skulle få för mig att klösa dig i ansiktet, for some reason, då skulle jag Faktist lämna rivmärken =).

Typiskt att naglarna börjar växa bara för att jag har boka nagel tid. PÅ lördag ska jag fixa naglarna, akryl nagelförlängning. Jag brukar gå till Tattys i Vällingby centrum. Där har jag fixa mina naglar i 9 månader och jag har alltid vart nöjd, speciellt med min favvo tjej =) Hon kollar på dina händer och avgör hur din nagelförlängning passar dig bäst. Tog nagel-pause efter sommaren för att naglarna skulle få "luft".

Sist jag fixade mina naglar var i USA i somrast och de BOKSTAVLIGEN FUCKAR UP NAGLARNA!
I usa kostar det typ 200-300 :- att göra en nagelförlängning som tar 20 min. I sverige kostar det lite mer att göra det och tar typ 1,30 h. Skillnaden är i sverige använder de inte lika mycket slipmaskinen utan de filar mkt med nagelfil.
Resultat? Naturligt formade naglar. I USA är det bara mass-produktion.

Men jag måste säga att jag HAT/ÄLSKAR thai-brudarna där.
Det fattar inte SMACK engelska och det lilla de kan låter INTE ens som engelska.

SÅ fort du stiger in i den akryldoftade salonger skriker de i kör...
oooowww eeennn ii heeeep uuuu (how can i help you)
de rusar fram och sätter dig vid en stol.

Här har ni olika typer man kan hamna hos:

1. Den tystlåtna : Hon säger inte mycket (inte ett smack eng med andra ord)
varje gång hon vill att du byter hand, knackar hon med nagelfilen och du ska typ fatta att du ska byta hand eller nagel. Är du trög som jag, då blänger hon på dig och skriker något på deras hemligaspråk och alla fnissar.

2. Den ivrige: Hon vill sälja sälja sälja sälja. Hon rabblar upp alla deras special erbjudande, om du har den oturen som mig och inte förstår deras engelska kan du ha typ tackat Ja till en hel extream make-over. Utan att veta av ordet hade jag "råka" tacka ja, till bryn, ben, bikini-VAX och pedikyr(nyårs-paketet)... när hon började bubbla upp fotbad sa jag nej nej nej.  Den ivrige lämnar också dig med jämna mellanrum för att hinna hjälpa andra, så medans dina naglar torkar har hon hunnit plockat brynen på en annan brud.

3. Den pratglade: Hon kan aldrig hålla käften! hon säger med jämna mellanrum; U LIIE (you like?) ser man missnöjd ut säger hon; dååå wööööi haaani i fix fååå joo (Dont worry honey, i fix for you) dåå u aavv boifeeenn (do you have boyfriend) säger du nej, svarar hon ; siii da waii jo dåå aav boifeenn, då wööi haani i fix fåå joo, U LiiE?? (see thats why you dont have a boyfriend, dont worry honey i fix for u, you like)

Som sagt min Hatkärlek för dem är stor.

PÅ Lördag blir det nog enkel franskmanikyr, gillar färg, men tror inte det är lämpligt att komma till jobbet med mona-lisa målad på naglarna =) Men Det finns grymt coola nail arts, Miiii LIIIIIIIIE (me like)



(den här var cool)


( men den här är lite diskretare, fast jag gillar fyrkantiga naglar)


Ta Hand om era naglar!!

                                           

Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Vad kul, hej! Allt bra med dig då? :)

2010-02-19 @ 09:43:06
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Luring

Finfin blogg där Gee!



Måste säga att jag tycker ypperligt bra om de svarta naglarna.. kanske kan ha sådana när jag gifter mig!?



KRams!

2010-02-19 @ 09:55:43
URL: http://www.ebbaluring.wordpress.com
Postat av: Jennie

Hej !

Allt bra? :)



Var gärna med i Veckans blogg - tävlingen, som jag startat. :)

Du hittar tävlingen på andra inlägget uppifrån. ♥



Puss & Kram

Jennie

2010-02-19 @ 13:29:11
URL: http://jennieduvet.blogg.se/
Postat av: Lia ☆ Keep it real

Hej Gee, jag har också vart en nagelbitare :/ men nu har jag lyckats spara ut dem och när de väl blev lite långa så var det lättare att hålla sig ifrån att bita :P



Och verkar som du har en bra taktik där att utnyttja fixidén om att det ska fastna mellan tänderna :D haha!

2010-02-19 @ 19:58:00
URL: http://wazup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0