no germs please

Vaknade imorse täppt i näsan och ögonen i kors. JAG vill inte bli sjukt just nu. Det är faktiskt ganska konstigt det där med förkylningar, eftersom den kommer alltid som en överraskning och då man minst vill ha den. När ska den stackars förkylningen komma då? Inte då man jobbar, massa bök och ringa runt och hitta ersättare och inte då man är ledig för då försvinner ledigheten.

Min förkylning kom faktiskt inte som en överraskning utan den kom via ett mejl.
Jag vet att det låter konstigt men min kollega mejlade och sa att hon var sjuk och dagen därpå började jag bli sjuk. Jag frågade henne om hon smittade mig via mejl och hon sa : Neeeh, Gee det fungerar inte så, så jag får helt enkelt lita på henne :)

 När jag känner att den är på G så börjar jag förbehandlingar för att förhindra den i god tid. Den här gången använde jag mig utan Elin´s grymma vooo-doo dryck, jätte god var den, vet inte riktigt vad den innehåller och hon hade den där mystiska leendet därför kallar jag den voo-do-drycken.

Nu ska jag intala mig själv att jag inte är på väg på att bli sjuk, Germs fria tankar, så blir jag förhoppningsvis inte det.

Imorgon fyller mina killar år, mina två favoriter
, Min söta systerson Mickey blir hela 4 år och min andra halva fyller också samma dag. På lördag ska jag på kalas så jag vill inte smitta ungarna, eller om man tänker efter, alla dessa gånger de har hostat och ”råkat” nysa mig i ansiktet och fått mig sängliggande i några dagar?? Neeeeh vore inte schyst mot syrran för då måste hon ta hand om dem, ohh just det
 inte schyst mot snorungarna heller :P
shuuudiluule..




                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0