Stackars SL

Idag var det en kaos dag för oss och SL, om ni minns var jag lite "hård" mot dem i tidigare inlägg men nu tycker jag bara synd om dem. Jag började jobba 15:00 och 15:30 öppnar vi dörrarna. Jag var en duktig flicka och lämnade lägenheten 14:15 för att hinna med 33 tåget. Jag var på jobbet 16:10, Turen till jobbet som normalt tar max 6 min tog nästan 2 h . I högtalarna sa en bestämd men lite skakig röst; Vi har kraftiga förseningar bla bla bla och på tavlan stod det 30 min förseningar.

Gee tycker så här:
- Att det råder störningar, förseningar pga av väder är (trots tidigare inlägg) allt förstårligt.
Det jag inte förstår mig på är varför de inte bara säger som det är i högtalarna.

OM Gee fick Mic´en i handen skulle jag säga så här:

- *check check, one, one two.. är mic´en på?*
Kära miljövänner, tack för att ni valt att resa kommunalt.
Vi har kraftiga problem pga rådande väder, vi rekomenderar er alla
att inte slösa en minut på att vänta på tåget, frankly, den kommer inte komma
i tid vilketfall. Ta först bästa taxi och till respektive destination
och självklart står SL för kostnade *alla jublar*

Så där ja, res på er och åk, tänk på att samåka
jag vet att alla ni ska ändå ner mot ett håll.
Återigen, beklagar omständigheterna
och önskar er en underbar dag
!

Förstår ni hur ALLA skulle uppskatta det, ni vet den där ohhh-nej-känslan man får då man hör signalen
innan: ett medelande från sl... den känslan skulle Upphöra =)

*SNAPPPPPP* back to reality, för det där skulle ta mig fan aldrig hända!!
eller när helvete fryser till is, (kanske fel uttryck idag..) DÅ STHLM REDAN FRYST TILL IS!!



                                              

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hahahaha det här var det bästa jag någonsin har hört! Jag trodde jag skulle dö av garv när jag läste det!! Fan vilken härlig blogg du har! Va gött det vore om det hade varit så som du sa;-) Ha det fint Gee! And keep up the good jobe;-) xoxo Meems

2010-02-23 @ 23:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0