Traffic over and underground..

... frankly i must say im sick and tired of the traffic over and undergrund!!!
Hur många gånger på sistonde har vi inte hört: Vi beklagar förseningar pga..

- Signalfel
- "trafickolyckor"
- väntar på kör signal
- hala spår
- väntar in ett annat tåg
- förseningar förseningar förseningar..

What da *beep* är det bara VI som kollar vädret?? eller kom vinter med all dess snö som en överraskning?????
Finns det inget de kan göra för att förhindra detta? Jag åker kummunalt för att värna om miljön, (inget körkort med andra ord he he) Men hade jag körkort skulle jag fan ta bilen iställe för tunnelbanorna/pendeln just nu!!

SL: KOLLA VÄDRET och försökt hitta en lösning för vi miljövänner är små trötta på vänta!

En liten fördel är för dem som alllltid är sena till tågen, nu hinner de iallafall med tåget pga förseningar, jag är sällan en av dem :P på riktigt våran pendel åker alltid 1 min tidigare, jag har kollat kl varje gång..


EN annan lustig sak är människotrafiken nere i tunnlarna. När man kommer ut för pendel och på väg till tunnelbanorna eller tvärrtom, DÄR ÄR DET FOLK-TRAFIK!!!
Alla människor har skit bråttom, alla är på väg någonstans, helt omöjligt att få kontakt med någon.
Det blir som en trafik, de ska ska mot pende/tågcenralenl från tunnelbanan går på höger och dem från från tunnel mot pendel på vänster. SKulle du hoppa på fel fil är de nästan KÖRT! Håll i brillorna, kaffet och tidningen för då går det utförs.

Man går strategisk och kör om varndra smidigt, sick-sackar genom massan, kollar på kl, sen finns det alltid en jävel som plötsligt STANNAR upp är man inte vaken då krockar man. Gäller att hamna i en bra fil och inte framför en tantalur som lunkar sig fram sakta sakta går det.


eller har jag fel?







                                               

Kommentarer
Postat av: Saadet

Fack!! De där tröjorn aär ju as snygga!!! Men tur då att de inte kostar mycket!

2010-02-21 @ 12:57:28
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0