Vet du vem som egentligen sitter vid dig?

Vet inte om ni har tänkt på detta, med undrar ni inte Vilka som sitter vid er i pendeln, tunnelbanan eller bussen?? Det finns många speciella människor må jag säga och det känns som alla som är EXTRA speciella hamnar vid mig. Det kan ju vara så att det är jag som lockar till mig alla weridos *rullar med ögonen*.

Eftersom jag jobbar kväll/natt då har vi alla "mysiga" märkbart salongsberusade människorna ute på vift.

1. En 16-årig tjej frågade mig hur man kom till Gröna linjen mot hässelby, med "turen" på min sida skulle jag också ta samma tåg. Vi gick tillsammans dit och självklart hade hon ingen Sl-kort och bad om att få springa bakom mig. Jag låsades som jag inte hörde va hon sa,. Jag drar kortet med den fungerade inte, så tar lil tösen mitt kort för att testa och den fungerade så klart, då var JAG tvungen att smitta bakom henne. Snabbt kommer en spärrvakt för att be mig mig visa upp mitt sl-kort, 16 åringen ger mig Sl-kortet och KUTAR snabbt som fan därifrån. Vakten bad om id för att match med kortet, ETT GOTT RÅD skriv namn på Sl-kortet. Efter massa hej-å-hå så fick jag passera. Lil fisen som sprang för livet stog vid ett hörn o väntade in mig, eftersom hon fortfarande inte visste hur man tog sig till Gröna linjen.. ha ha

2. En lagom berusad kille sitter vid mig o väntar in tåget. Han såg lite beskymrad ut. Tillslut började han konversera lite flummigt med mig. Han hade tydligen uppehåll med sin flickvän och hon tog upp kontakten,i korthet så att säga (jag fick självklart den lååååånga versionen). Han bad om råd och jag svarade så gott jag kunde. Konversationen började bli så intressant att en annan kvinna vid 30-årsålder som satt vid oss hoppade på konversationen och sa vad hon tyckte. En tredje person la sig även i och sa vad han tyckte att den beskymrade killen skulle göra.. Slutligen var vi 4 personer som diskuterade kring hans lilla dilemmmma... Han gav mig en triss-lott som han hade i fickan som tack för att jag lyssnade. Jag vann 10 000 :-  (yeah RIGHT vann inte ett shit men tanken var god).

3. Satt och väntade in en lagom sen pendeltåg. Det var en man med någon form of down synrom som stirrade på mig och när jag tittar på han skämmdes han och börja skratta. Man såg hur vissa människor ignorerade honom då han försökte prata med han. Till slut sa jag hej! Han vart shit glad och fick föör sig att jag var engelsktalade och snackade sweinglish med mig (mest swe bröt med eng ord).
Vi hamnade så klart brevid varandra, jag log mot honom och han log tillbaka. Från ingenstans började han gråta häjdlöst, Ingen i tåget slängde blicken åt hans håll. Jag frågade; hur ere fatt!
Han förklarade att han nyss förlorade en vän som hade cancer och han var jätte ledsen. Jag tröstade honom så gott jag kunde. Han var snorig o han pillade lite i näsan sen sträcker han fram sin hand som Tack för att jag pratade med honom.. Jag ser hur snoret glänste på hans finger, jag la strategist fram min hand och skakade delen av handen som var clear... Ville ju inte vara otrevlig...

Så där nu får det räcka med konstigheter.. börjar få skrivkramp.. jag berättar en annan gång då en tant ramlade på mig..


                                                            

Kommentarer
Postat av: YoYo

Ok det var några inlägg sedan jag läst din blogg men nu har jag uppdaterat mig :) och låta mig få säga... I'm lööving IT. Utav de 100 saker jag ska göra innan jag dör är att gå på bio själv och jag undrar om det inte blir för att se Avatar... FÖÖÖR ALLA har ju såå klart sett den.



Ps. kan inte vänta att läsa historian om tanten haha

2010-02-18 @ 07:38:35
Postat av: Gee

.. a jag tycker du ska se dem, framför allt för glasögonen man får ha ha ha.. jag fick typ panik när jag fick höra att den var 2,40 h. Där satt jag med chips och dryck, hoppas man inte blir kissnödig tänkte jag för jag ville inte missa en sek, sen så kände filmen bara som 45 min vill inte den skulle sluta... MEN som vanligt luskade jag ut slutet av filmen ganska tidigt.. betyg: G G G G G

2010-02-18 @ 11:56:31
URL: http://geme.blogg.se/
Postat av: Your cuzz from Romania

Germzzzzz!

Du e bäst.

2010-02-19 @ 12:19:38
Postat av: Miriam

Hallå! ALCOGEL!!! Ha det alltid i väskan, det har jag och det är det bästa!

2010-02-19 @ 14:46:05
Postat av: Gee

vet du Miriam.. jag hade faktist det en liten alcogel i väskan pga grissjukan som pågick just då.. men jag tänkte inte på den. Sprang till jobbet med handen i luften för på jobbet finns det disinfektion sprit överrallt..

2010-02-19 @ 14:57:54
URL: http://geme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0