balans i mitt liv

Jag har känt på senare tid att jag har inte en skön balans i mitt liv. Efter plugget fanns det inget driv i mig, vad jag vill eller vad jag kan göra. Nu kommer en dubbeldos, från att inte veta vad jag ska göra till att vilja göra så mycket. Jag antar att det är nyttigt att prova sig fram och ha långsiktiga mål. Mina mål räcker inte ens till imorgon, bokstavligen, jag kollar kvällen innan jag läger mig vilken tid jag jobbar.  Mitt största problem är faktiskt jag själv, jag vet att jag inte vågar ta chanser. Jag är för bekväm i min ”safty-zone” och jag är inte vidare förtjust i förändringar i mitt liv. Det tillhör vuxenvärlden så det är bara att vänja sig vid det, i know.

Det jag däremot kan börja redan idag är få lite balans i mitt liv. Just nu ser min dagordning ut så här.
- vaknar 13:30
-äter ingen frukost (kanske kaffe på väg till jobbet)
- jobbar 15:00-23:30 (äter vid 18:00)
-kommer hem vid 24:00
-slår på Tv så fort jag kommer hem
- bloggar (ny rutin)
-  sätter en 45 min tajmer på tv och somnar till CN vid 03:00-04:30

Mina framtida mål är:
-vakna vid 11:00
- äta rätt: frukost, mellanmål, lunch och allt vad de innebär
- träna vid 12 (sluta skratta ya´ll)
- jobba
-inte ta med jobb hem.
- varva ner med tv/internet max 1 h (lol kommer aldrig gå)
- somna sött innan 01:30

Hur det går med detta vet jag inte.. men jag ska börja vakna tidigare så halva mitt liv inte passerar medans jag sover…

 Största förändringarna sker inte över en natt.. utan kommer successivt med tiden.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0