Från åskmoln till rosamoln

Min dag har varit lite upp och ner. Igår var jag med Lil´B lekte för fullt med honom. Jag och syrran skulle snagga hans hår, SHIT vad pojken grät. Jag fixade en tung mohikanfrisyr, han såg fierce ut men syrran sa, kanske till sommaren och snaggade allt. Gick hem till syster nr 2, ungarna låg tyvärr och sov vid 21:00 och 30 min senare låg Gee och sussade gott. Blev väckt 23:19 och kunde inte somna om förrän 04:40. Redan vid 6 tiden blev jag attackerade av snorisarna som kramade och pussade på mig (tänk att få vakna så varje morgon:), dock utan det brutala påhoppet).

14:00 hade jag nageltid. Rysskan Julia var inte där så jag fick en tjej från Ukraina som pratade lite svenska (my luck). Syrran var även där hos mig. För att göra sagan kort, jag var fett missnöjd. Jag bad om korta naglar, fick 1 meter långa. Bad om en franskmanikyr, fick en smal vit rand. Ju mer jag tittar på naglarna ju fler fel hittar jag. Tittar på klockan, vill inte bli sen till jobbet så jag ville bara få shitet klart så jag kunde dra. Signerar notan och beger mig där ifrån. Slängde i mig lite snabbt mat och det slog mig just att jag pröjsad 950 kr för shitet. Am i mad now or what?

Tar tuben mot jobbet. En sak jag kunde längta till är min iphone som väntar på mig på jobbet. Lika snabbt vände den lyckan då jag inser att ALLT ÄR BORTA! Alla mina bilder, video, ljudinspelningar, mina applikationer, musik, meddelanden, kalender och framför allt ALLA mina kontakter.

Is Gee mad now or what? Jag försökte verkligen att inte bubbla över men jag var tydligen inte en bra skådespelare trots allt. Kollegorna var extra snälla (extra försiktiga med andra ord). Jeppe valde verkligen sina ord; Whaever make you happy Gee. Fick ovanligt många kramar också. Jag skulle verkligen vilja lämna min kropp för en sekund för att uppleva mig själv pist off ( scary).
Självklart var det också jobbiga fyllegubbar som även skulle testa mina nerver men jag bet verkligen ihop, vill bara gå hem och låsas som dagen inte excitera.  Blev övertyda till Ankan, en bärs ( På riktigt) snart satt jag i pendeln hem.

När jag kom hem väntade två brev i mitt rum. Ett mjuk och ett hård. Det mjuka brevet  var deklarationen och paketet förblev ett frågetecken. Jag var rädd för ”the law of attraktion” eftersom jag hade en dålig dag skulle dessa brev vara dåliga. Därför avvaktade jag med att öppna breven. Tog en dusch och varvade ner. Jag började med deklarationsbrevet, * hoppas inte jag ska betala tillbaks, hoppas inte jag ska betala* YESSSSSSSSSS, jag fick tillbaka (säger inte hur mycket  men jag har haft bättre summor :P). Paket nr 2? Det var också fina grejer, SHEEER COVER (minns dock inte att jag beställde påfyllning) men det kom rätt i läge, mineral sminket börjar ta slut. Fick även nya produkter * jippi*
-kära Gud, kan min tur ha vänt?
-Gud , säg mig, vågar jag synka min iphone med itunes?
- Gud, jag tar din tystnad som ett ja! (mish da)
- Tack Gud, jag lyckades rädda några av mina program och några kontakter.

Vågar inte utmana universum med girighet nu så jag ska sova med ett leende på mina läppar.

Pssssst. fick just två god nyheter, min kamera har börjat fungera :) (måste bara hitta usb-kabel)
och nyheter nr 2 *trummor* My baby just booked his ticket ( nedräkningen kan börja)

Snacka om från åskmoln till rosamoln?







                                           

Kommentarer
Postat av: Luring

Underbara lilla Gee.. hoppas att denna torsdag blir en gyllene dag med guldmoln.. :)

2010-03-25 @ 07:59:25
URL: http://www.ebbaluring.wordpress.com
Postat av: Selli

Gee mad first, but now Gee happi.. then me happi to!



hihi.. jag messar dig mina frågor.. 2 private for this shit :P

2010-03-26 @ 11:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0