helgen

One morning when i wake up.. Before i put on my make up.. I sing a little pray for you…
så började jag min söndag… med sång, full hals må jag säga. Idag tänkte jag ta saker som de kommer.

Första lediga dagen, räknas inte, man tänker fortfarande på jobbet. Andra dagen, då försöker man hinna göra allt man normalt inte hinner med. Tredje dagen, det är en Gee-day.

I fredags
gick jag för att käka med min syster och systersonen Mickey som fyllde 4 år. Maten var god, men någonting var ändå inte riktigt bra med dem. (:S). Vi gick till BR och Micket went LOCO eftersom F bokstavligen köpte allt han pekade på, vi gick hem med typ 5 presenter till honom. När vi gick hem mådde inge vidare var lite hängig men syster nr 2 bokade snabbt upp mig som barnvakt då hon visste att jag var ledig. Jag sov över hos henne men jag hade svårt att somna, gick och la mig 6. Vid den tiden då kom syrran och dem hem, till min förvåning hade de lyckas kidnappa min kusin på köpet. Kul att se henne, har inte träffat henne sen hon blev en 08.
Lördag, jag blev väckt 9 och fick inge mer sömn för då var det kalas dags. Gick till syster nr 1 och där var det full rulle. Barn, barn, barn överallt. Det var roligt men jag var så trött så jag gick hem tidigare. Jag hade bio planer men var tvungen att ställa in dem.

Heliga söndag!
Denna dag har jag bara glidit runt med ett leende på mina läppar, inget kan/kommer förstöra denna dag. Dagen startade bra, var espresso house sugen så jag planerade en tur till centrum. Kollade på klockan och gick ut. Ute blev jag glatt överraskad, det var inte svinkallt ute, fick gnutta vårkänsla. Snön ha börja smälta och det var vatten och slask överallt, smart att ha tygskor.

Normalt brukar jag åka slalom nerför backen utanför oss i mina hala skor men idag vart det vattenskidor. Fötterna var dyngsura men det fanns inte mycket att göra åt det än skratta så jag tog ett extra varv och hoppade i några pölar(ingen såg mig). JAG vet att du också har varit frestade att hoppa i en stoooor pöl, precis som man gjorde som liten. Missade självklart bussen pga pöl- hoppandet, men det var helt ok, eftersom det var så värt det. Det finns två sätt att se det på, antingen missade du bussen eller så var du Jävligt tidig för nästa buss. Jag valde självklart alternativ två så jag öppnade min bok ”den vita massajen”.

I centrum fönstershoppade jag för fullt, har nästan fått ihop min vår kollektion. Hittade jätte söta skor vårskor som jag ska köpa men inte idag, fönstershopping dag. Det finns sjukt fina vårkläder ute nu. Jag brukar säga till mina vänner att jag har den finaste klädstilen men jag har bara inte råd att köpa den (ha ha). Alanis morisset sjöng: an old man turned 98, he won a lottery and died the next day.. isn’t that ironic, don’t you think. Den stämmer på mig, förutom att jag inte är en man eller 98 eller dog men hade jag vunnit på lotto hade jag haft den garderoben som jag just nu inte har råd med. I was begin ironic, i know u think.

Idag hittade jag även en ny hobby som jag tänkte sysselsätta mig med på min fritid. Vill inte berätta än vad det är eftersom... BARA därför! Köpte mig en GOD latte macchiato och fortsatte att läsa min bok. Vakten Hugo ringde för lite bio planer så jag åkte hem tog en dusch och skuttade ut, bokstavligen.   

Ps. Bilder kommer snart Orkar inte ladda upp just nu ds.
Ps igen. vaaaafaaankooolo jag lägger upp dem i natt annars gör jag de aldrig..


( den var god )


( Mickeys lazzzanja)


( han tyckte det var lika roligt varje gång den rullade ner)


( I BR spelade vi spel)


( .. fäktades lite.. I so won over him :P )


( sen så ringde hans låsas flickvän i hans låsas mobil)


( frossade bland leksaker)


(tårta)


( Lil´B hittade dejt)


( Mommy he got same outfit as me! I know baby next time no H&M we´ll go to baby GAP)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej Gee!

Vilken super mysig helg du verkar ha haft! Well Förutom mat incidenten:-/ Men såna sköna helger behövs ibland också;-) Ser framemot och höra vad din hobby ska bli:-) Funderar sj på hitta på nån hobby nämligen;-) Vad blev det för film föresten? kramar mimmi

2010-03-01 @ 03:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0