Sänk din mobil räkning

Jag åkte ner till Solna centrum för att handla lite mat, måste få i mig fastföda.  Gick förbi en Telia monitor för att jag skulle hämta ut ett nytt Telia sim-kort. Jag kom dit för en sak men gick hem med ett nytt abonnemang. Jag måste verkligen lära mig att säga Nej.

Hon började med att ordna mitt simkort. Hon frågade hur mycket jag ungefär betalar för mitt abonnemang varje månad. Lite försiktigt sa jag ca 1300 men aldrig under 1000. Hon var jätte chockad. Amanda (försäljaren) sa att hon skulle ge mig alternativ på hur hon skulle få ner min telefon räkning.
Amanda: vilka operatörer ringer du mest?
Gee: mest inom tele 2
Amanda: Hur många sms skickar du i snitt per dag?
Gee: kanske 10 sms
Amanda: var har du för mobil nr
Gee: 070- ABCCCBA
Amanda: Fyfan vilket grymt nr du har.

Tydligen är så är mitt nr as bra, folk betalar 1000 kr extra för att få lätt memorerade nr. Hon tipsade även att jag kunde sälja mitt nr på blocket eller liknande och tjäna en hacka på det. NO-WAY! Jag älskar mitt nr har haft samma nr sen min första mobil/första nr.

Hon ringde ett samtal, efter samtalet sa hon: precis som jag misstänkte så har du fel abonnemang.
Jag ringer för ca 800-1000 min / Månad
Jag smsar 1000 sms / Månad
30 % av mina samtal var till tele2
70 % till andra operatörer.
Fatta så fel jag hade!
Hennes råd var att Byta operatör, bästa valet för mig var, Telenor, jag lät henne förklara varför och priser och liknande.
Let  me think about *ting* No thanks. Jag bytte dock abonnemang (inom tele2) så att jag ringer nu för endast 19 öre till alla operatörer. Mitt problem är att jag ringer mycket till USA. Ett annat alternativ är ett abonnemang då betalar man 600 kr fastpris och ringer hur mycket man vill till alla operatörer. I have lots to think about innan jag bestämmer mig för ett abonnemang. Hon sa även att jag skulle sälja min iphone och köpa en annan med abonnemanget, i gave her THE look och hon sa: neehee då förstår jag.

Mitt tips till er är, Gå till en återförsäljare be dem kolla hur ert genomsnitt ligger och få rätt abonnemang. Många har fel abonnemang och betalar extra när de kan spara så mycket mer genom att ha rätt abonnemang.




Kommentarer
Postat av: Nyopererad / Näsplastikbloggen

Älskar det här inlägget, du skriver så jävla bra.



Men jag är nästan för hård med nej-sägandet. Jag blir typ otrevlig, för annars ger de sig inte. "Nej, inte nu, inte sen, inte imorgon, inte någonsin. NEJ!!!!"



Men vad bra att du fick ett bättre abbonemang iaf :D

2010-03-31 @ 16:07:56
URL: http://nasoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0