Tisdag 9 mars

Personligen har jag inget emot snö, bara jädrans kylan. NU när solen kommer ute för att leka med oss så blir man glad. Under höst/vinter så var alla små trötta och deppiga men man märker nu att folk blir så glad av lite sol och hälsar med ett leende.  Känns även skönt att få rotera lite i garderoben. Jag klär mig efter humöret jag är på. Är det kallt och mörkt då blir det lager på lager och mörka färger. Skulle jag vakna på glatt humör fast det är regn och grått blir de något färgglatt.

Det har börjas skyltas så fint i butikerna, mycket jeans blir det. Det är jag glad för i Love jeans. Specially mina… Boyfriend-jeans. I love them so much, bekvämare byxor finns nog inte. Boyfriend-jeans ( eller ex-boyfriend-jeans som vissa säger) är egentligen bara några storlekare större än dina vanliga jeans, sitter väldigt lös och mer av en kill-modell i stilen. Typ, sover över hos killen, behövde byxor så jag drog på mig hans jeans.

Jag läste i en tidning igår där såg jag en artikel om hur killar i Hollywood har börjat anamma tjejmode, d.v.s de bär girlfriend-jeans . Till skillnaden från de lösa killbyxorna vi bär ska de ha åtsittande byxor, typ, hej jag har min flickväns byxor på mig. Jag vet att stuprörs jeans spred sig väldigt snabbt i Europa även bland killar. Mina killkompisar i USA tycker att europeiska killar med tighta jeans är ”gay”. I artikel jag läste fanns det bilder på kända män som bar tighta girlfriend-jeans, leggings + t-shirt och springer runt i kuvertväska.

Jag vet inte vad jag ska om det, snart börja väl de att rota i våra sminkväskor, norpa våra pincetter och låna våra vaxburkar… Jag vill tro på jämlikhet men en man får banne mig vara en man.. snart börjar de väl även gråta för ingenting och vi måste trösta dem ha ha ha skoja.. har inge problem med män som gråter. Vid födseln och under vår barndom grät pojkar minst lika mycket som flickor varför sluta då grabbarna blir äldre??
Cry me a river boy.. but build a bridge and get over it  


( här har jag klipp och klistat min favvo-stil. Sköna byxor och roliga t-shirt och bekväma skor)



( kändisar med bf-jeans)


( BF-jeans vs. GF-jeans)

                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0