God morgon



Wow trodde aldrig att jag skulle få möjlighet att skriva god morgon som rubrik, speciellt då mina God morgons kommer aldrig tidigare än 13:00. Igår var jag såååå trött så jag gick och la mig ganska tidigt och vaknade (håll i er) klockan 08:30. Det är en helt ny värld vid den här tiden ju, fåglarna kvittrar och solen skiner inte. Idag ska jag ta väl hand om dagen och göra något nytta av den. Sitter just nu och jobbar lite. Det slog mig just att jag har massa bilder som jag tog under veckorna jag inte bloggade som jag kommer visa er senare.

Mycket har hänt dem senaste veckorna som verkligen har öppnat mina ögon. Därför har jag beslutat att göra förändringar i mitt liv. Jag har gjort en pakt med mig själv. Mitt mål är att det ska synas resultat till sommaren. Detta kommer vara en ytlig, fysiskt, mentalt och personlig förändring. Jag säger inte att jag är missnöjd med mig själv men det här är bra förändringar som jag behöver för att stärka mitt inre. Detta är vad jag till en början kommer att göra.

1. Jag ska Inte sova bort dagen. Det är mycket jag går miste om då jag ligger och sover bort dagen, mycket som jag skulle kunna göra. Speciellt då man jobbar ca 15:00-24:00 som jag gör. Då jag går till jobbar kommer majoriteten av mina vänner hem från jobbet.

2. Börja träna, detta är inte för att gå ner i vikt utan för förbättra konditionen (just nu blir jag andfådd av att gå upp för en back utanför oss ha ha). Träning är även bra för stresshantering, Fokus och Disciplin. Ska börja med att träna 1 gång i veckan och öka sedan successivt.

3. Avgiftning, då syftar jag främst på (1) skräpmat (bye bye Green mål på max). Ska även ha en rejäl (2) vit månad eftersom sprit, öl och annat shit innehåller allt för mycket kalorier och det drar ner på den energi som jag försöker bygga upp. Det betyder inte att jag kommer sluta gå ut utan jag kommer välja alkoholfria alternativ. Jag hoppas verkligen att folk kan respektera det eftersom alla förväntar sig att man ska ta sig en drink, BUT i wont :). Sista delen av min avgiftning kommer vara lite svårare att motstå och det är (3) Dra ner på Kaffe ( bye bye latte macchiato).

4. Äta rätt! Ska försöka sluta äta ute så ofta som jag gör och börja laga mat hemma (många som känner mig skrattar säkert nu ha ha).

5. Leva ett mer positivt liv. Ska verkligen sudda bort alla negativa tankar jag har och fokusera på det positiva i det dåliga. carma im ready give me your best shoooot!

 Det sägs att dem största förändringarna inte sker över en natt utan kommer successivt med tiden. Det roliga är att jag har tidigare skrivit liknande inlägg men verkligen inte gjort det, vad är skillnaden just nu? I fuckin have to do this coz im a fuckin rock star :P

Kommer att uppdatera hur det går för mig. Nu ska jag hoppa in i duschen för att träffa min söta kusin som jag saknar så jävla mycket. Vi ska ta en sväng på stan och shoppa lite. FARLIGT, idag fick jag min lön och jag Måste vara sparsam då jag planerar att köpa min USA biljett denna månad.

Önska mig Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0