Guess who´s baaackkk!

Shulllleliilul... hur står det till? det var väl typ 2 veckor och 5 dagar sen sist va? Men vem räknar: P ha ha ha snacka om update :)
som sagt jag har haft mycket att stå i och jag har verkligen känt att GUD verkligen har/håller på testa min styrka just nu. Det är så mycket som hänt mig senaste 2 veckorna, förvånar mig att jag inte gått in i väggen ännu. Det sägs: ”Det som inte dödar, Härdar”, jag är inte död men är jag härdad? (any given Sunday ha ha). Jag är dålig på att uppdatera som ni märker, men jag lovar att skriva ett inlägg varje vecka med en fet sammanfattning av veckan, dyker det upp inlägg varje dag? låt det ej bli en vana utan se det som en bonus ha ha ha. Nog om det, im back now.

Nu har jag två veckors ledighet, jävligt efterlängtad om jag får säga. Jag befinner mig någonstans i Småland nu, ute på landet, jag är lika med rädd. Seriöst, jag är en småstadsflicka men det här är skrämmande.
Detta finns:
- 3000 invånare (3001 med Gee, eller turister kanske inte räknas)
- Tempus och Konsum
- Apotek, garnbutik, måleri, bageri, pizzeria, mini bio,
- SYSTEMBOLAG ( thank God, vad skulle annars folk roa sig med?)

Detta saknar jag:
-espresso house
-tunnelbana
-synen av mc Donalds
- Butiker
- The laughting Duck
- Min nageltjej ( har typ 2 naglar kvar lol )

Helt otroligt hur jobbigt det är att vara rastlös, man inser Då att man är en självupptagen person. Idag har jag inte ens lämnat lägenheten. Då jag väl lämnar lägenheten är det enbart för att ta promenad men t.o.m vädret är skumt här. Sen måndags har det regnat, igår kväll och imorse så snöade det ( MAJ MÅNAD). Jag är ständigt frusen och jag har varit förkyld sen söndags.

Det finns vissa faktorer som måste uppfyllas för att kallas för en stad( enligt Gee).
1. Mc Donalds (viktig stadsfaktor)
2. Köpcentra (H&M är ett måste, Gina tricote är FET bonus)
3. Minst 1 bar/pub/krog/nattklubb
4. Det måste finnas nattrafik
5.  Sysselsättning/underhållning/nöjesaktiviteter efter 18:00-01:00

Dessa punkter är ej i specifik ordning och dessa faktorer är för att överleva vardagen och inte leva i lyx. Ha ha den listan skulle ni nog inte vilja se.

Men känner ni inte igen er, ni kommer till en stad/ort/by/prick och ni tänker, Vart fan har jag hamnat? Svängde vi fel eller? Det värsta är då man inte vet om det är en jävligt liten stad eller en jävligt utvecklad by.

         eller         



Kommentarer
Postat av: Luring

Du är ju bara för ljuvlig du! Se till att ladda dina små batterier och njut i fulla drag! Pöss!

2010-05-07 @ 09:08:32
URL: http://www.ebbaluring.wordpress.com
Postat av: kattis

ha ha ha h vad roligt... vad heter staden/byn om man får fråga??

2010-05-07 @ 16:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0