regn regn regn

Idag var jag jätte glad för att jag trodde vi skulle till Stor´stan ( växjö), kanske kunde få köpa något fint eller en latte to-go liksom. Det blev inte av, tiden gick undan fort så det var inte lönsamt att åka så pass sent, då stan stänger så pass tidigt.

Det har regnat hela dagen, det är trist och grått där ute. Sitter i rummet och stirrar ut genom fönstret och ser varje regndroppe som rinner ner för fönstret (Kul va). Glömde jag att nämna att jag har mottagning i vissa delar av lägenheten? Min mobil kan jag prata normalt i förutom i ett rum (just det rummet jag sover i) min mobilabredband till datorn fungerar bara då den känner för det. Väldigt frustrerande då man inte har så mycket att göra och internet knasar sig. Visslingen finns det 2 andra datorer här, men Min dator är min bebis :)

Vet inte vad ni har för väder hos er men om ni har regn och trist väder, då har jag tips på saker jag brukar göra, saker jag oftast inte orkar att göra:
Börja med att Pumpa grym musik! ( dansa gärna också)
1. Rensa garderoben, det är ”vår” så ut med det tjock och in med det tunna.
2. Få ordning på alla dina skor, ordning och reda
3. Sortera alla dina räkningar och viktiga papper i pärmar
4. Skriv en to-do lista på saker och ting du vill få utträdande inom snar framtid.
5. Städa lägenheten/rummet, du kommer känna dig på bättre humör då
6. Tvätta kläder, ALLT, t.o.m gardiner och mattor
7.Ring upp 1-3 kompisar/familj/bekanta  som du har försummat eller inte prata med på länge.
8. Säg till Minst 1 person att du älskar honom/henne
9. TA hand om dig själv, fixa naglar och tår, hårinpackning i håret, ansiktsmask!
10. Om du har utfört minst 7 punkter i listan kan du belöna dig själv med något. En chokladbit eller ett glas Chardonnay eller något annat du gillar.

Ps, när jag säger rensa vinterkläder/skor menar jag INTE att lägga det i källaren ha det nära i lägenheten man vet aldrig när det lär snö igen ha ha ha ( vi hade snö igår liksom).

Sköt om er!




Kommentarer
Postat av: Daniel

Dansar å följer din lista!!!

2010-05-07 @ 20:43:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linn-lay

joo jag vet :D jag brukar också älska såna reklamer. dem är ganska underhållande mellan pausen endå :D

2010-05-08 @ 14:29:12
URL: http://linnlay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0